Openbaar vervoer Zeeland

Openbaar vervoer

Reisproduct voor mbo’ers onder de 18

Vanaf 1 januari 2017 kunnen ook mbo’ers jonger dan 18 een studentenreisproduct krijgen. Hiermee reis je gratis of met korting met het openbaar vervoer. Je bepaalt zelf of je het reisproduct wilt aanvragen. Meer informatie kun je vinden op duo.nl.

Maak je geen gebruik van het studentenreisproduct?

Wil je geen gebruik maken van het studentenreisproduct dan kun je gebruik maken van Zeeland Voordeel. Je betaalt dan per 4 weken je daadwerkelijk gereden kilometers direct aan Connexxion via een factuur. Hoe meer je binnen Zeeland reist, hoe meer korting je opbouwt. Zeeland Voordeel kan elke dag van de maand ingaan.

Om Zeeland Voordeel aan te schaffen heb je een persoonlijke OV-chipkaart nodig en betaal je € 50,00 borg. Dit bedrag wordt verrekend op je eerste factuur. Voor scholieren is het maximumbedrag dat je voor schooljaar 2022-2023 per 4 weken betaalt vastgesteld op €117,-. 

Meer informatie over Zeeland Voordeel

Fast Ferry 

Voor het aanvragen van een b-tag is een schoolverklaring nodig. Aanvragen doe je via [email protected]
Vermeld in je aanvraag altijd je naam en je studentnummer.

De verklaring wordt per schooljaar uitgegeven en de student is zelf verantwoordelijk voor een nieuwe verklaring bij een volgend schooljaar. De verklaring ontvang je altijd via je e-mailadres. Houd dan ook je SPAM-map in de gaten.  

Reserveren Westerschelde Ferry

De website van de Westerschelde Ferry is uitgebreid met een reserveringssysteem. Hiermee is het mogelijk om vooraf een gewenste overtocht(en) te reserveren. Met een reservering kunnen ze je een gegarandeerde overtocht aanbieden en de drukte spreiden aan boord.

Hoe reserveer je vooraf een overtocht? 

  • Reserveren gaat via de webshop van de Westerschelde Ferry voor B-taghouders met je b-tag nummer.
  • Reserveren kan voor 2 overtochten per dag.
  • Na het maken van een reservering staat deze geregistreerd op je b-tag en ontvangt u een bevestigingsmail met hierin een link naar je bestelling om eventueel een reservering te wijzigen.
  • Bij uitval van een afvaart ontvang je een mail waarop u een ander tijdstip kunt reserveren.
  • Om het inschepen goed te laten verlopen vragen we je uiterlijk 10 minuten voor vertrek aanwezig te zijn. Mocht je met de bus of trein komen dan houden we hier rekening mee.

B-tag Abonnementhouders (incl. student en scholier)

  • Reserveren is gratis
  • Reserveren kan 4 weken vooruit en tot twee uur voordat de boot vertrekt

B-tag Losse overtochten 

  • Reserveren kost € 0,50 euro per afvaart 
  • Reserveren kan 2 weken vooruit en tot twee uur voordat de boot vertrekt.

E-tickets 

  • Reserverenkost € 0,50 per afvaart per persoon
  • Reserveren kan 1 week vooruit en tot twee uur voordat de boot vertrekt.

Voor vragen kun je contact opnemen met de klantenservice. Zij staan op werkdagen klaar van 08.00 – 17.00 uur via 085 040 1800 of via [email protected].

Extra reiskosten 

Is reizen van en naar school met het openbaar vervoer geen optie? Dan kun je een vergoeding aanvragen. Op individuele basis bepaalt DUO of je in aanmerking komt voor deze regeling. Meer informatie vind je op duo.nl

Heb je nog vragen?

Wil je meer informatie? Neem dan contact met de vervoerscoördinator van Scalda via [email protected]. Vermeld altijd je naam, studentnummer en je telefoonnummer. Soms is bellen makkelijker. Ook ouders/verzorgers kunnen digitaal contact opnemen met de vervoerscoördinator.  

Ondervind je hinder met het busvervoer? Komt de bus te laat, te vroeg? Is de bus te vol? Schakel de vervoerscoördinator in. Geef door wat er speelt, op welke tijd, met welke buslijn en de plaats van vertrek en aankomst. De vervoerscoördinator heeft een directe lijn met Connexxion en helpt je graag.  

Links 

Omhoog